Eerste stage dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gerianne Woudenberg - WaarBenJij.nu Eerste stage dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gerianne Woudenberg - WaarBenJij.nu

Eerste stage dag

Blijf op de hoogte en volg Gerianne

10 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Ha familie/vrienden,

Inmiddels zit ik hier alweer een aantal dagen. Het weekend hebben we rustig aan gedaan. Zaterdag hebben we alle fietsen geregeld, waardoor we eindelijk zelf op pad konden gaan. Het fietsen is hier een hele belevenis met al die toeterende auto's, joelende kerels, fietsen die al aan hun aftakeling beginnen en noem maar op. En ja met z'n tweeën naast elkaar fietsen vinden ze hier niet leuk, dus dan gaan we maar saai in een rijtje achter elkaar fietsen.

Zondag zijn we 's morgens naar een Engelstalige kerkdienst geweest. Na eventjes zoeken hadden we het gevonden. Wel even wennen, maar toch fijn om hier naar een kerk te kunnen. En 's middags hebben we nog met een Nederlandse dienst meegeluisterd.

Maandag hadden we nog een dagje vrij, want hier hadden ze een Nationale feestdag, Chinees nieuwjaar. Ach nog een dagje extra vrij is geen straf, dus hebben we met z'n allen de fiets gepakt en zijn de routes naar de ziekenhuizen gaan fietsen. Eerst naar het diakonessenhuis, het 's lands hospitaal en het academisch ziekenhuis. Onderweg heerlijk een zonnetje, een paar spetters regen en een heerlijk windje. Dit maakte al gauw dat we aardig verkleurd/verbrand waren.

Ja en toen was het zover, dinsdag was onze echte eerste stage dag. Iedereen ging toch wel met een beetje spanning naar zijn werk. Want ja je kunt hier echt van alles verwachten ;-) Aangekomen bij het ziekenhuis moesten Eline en ik op zoek naar mevr. Baboelall. Aangekomen bij haar kamer werden we in een wachtkamer gezet. Hier zaten al 2 andere studenten en wij moesten nog wachten op 3 andere. Gelukkig was er airco, dus we zaten prima! Uit eindelijk kwam de rest en werd het één en ander doorgenomen. Later kwam de hoofdzuster binnen en die heeft ons meegenomen naar haar eigen kamer, die weer helemaal aan de andere kant van het terrein zat. We maken onze kilometers wel hier ;-)

Na een aantal afspraken gemaakt te hebben moesten we naar een andere ruimte om ons bewijs van de MRSA test uit Nederland te laten zien. Deze mocht niet ouder zijn dan 2 weken. Als de uitslag goed was mocht je beginnen met je stage. Bij aankomst hier in het ziekenhuis moest je dan alsnog een MRSA test laten doen, maar je mocht in ieder geval vast beginnen met je stage.

Maar wat bleek? Onze test was te oud. Blijkbaar mocht de uitslag maximaal 10 werkdagen oud zijn. Ja die van ons was nog wel een paar dagen ouder. Wisten wij veel dat ze het hier allemaal zo letterlijk nemen!
Mevrouw zei dat we niet mochten beginnen met stage. Wij de situatie uitgelegd en toen wilde ze nog wel gaan overleggen met de arts.

Wij ondertussen naar de andere kant van het terrein om de MRSA test te betalen die we hier weer moeten doen. Na een hoop gedoe was die betaald en konden we weer terug naar de andere kant van het terrein om de MRSA test als nog te laten doen. Hierbij werd ons gelijk meegedeeld dat we echt niet mochten beginnen met onze stage! Wat een tegenvaller! Alles liep zo vlekkeloos! Maar ja we kunnen er weinig aan doen. Dus we zijn maar even naar de afdeling gelopen om te vertellen dat we pas volgende week starten. Daarna zijn we vrolijk naar huis gefietst en genieten nu nog even van onze vrije dagen! ;-)

Maandag moeten we ons weer melden bij het ziekenhuis en hopelijk is dan de uitslag binnen van de MRSA test en kunnen we alsnog beginnen.

Een hele belevenis maar we blijven lachen met elkaar! ;-)

Een hartelijke groet uit een warm, regenachtig, zonnig, winderig Suriname!

• 10 Februari 2016 - 22:19

Tante Marja:

Lieve nicht, Wat een leuke stage zeg! Zo heb je nog een paar dagen vakantie

• 11 Februari 2016 - 10:17

Grietje V:

Gerianne, Geniet van dit weekje ! En succes hoor volgende week !!

• 11 Februari 2016 - 19:28

Janien:

Hee Geertje,

Ging alles net zo goed en dan is er toch weer wat loos, maar jij vind da heul nie erg ;) Misschien kan je er gelijk een kwaliteitsonderzoek aan hangen ;P
    Ik kende ge wel een bietje. Het is gwoon heerlijk om na een dagje Palfijn jouw verhalen te lezen haha
    Die toeterende auto`s heb jij hier in Nederland toch ook? 1 ding is zeker genieten doe jij daar gewoon..
    Hopelijk mag je volgende week wel beginnen en kan je genieten van alle ervaringen en indrukken. Heel veel succes alvast en ben benieuwd naar je ervaringen!

Liefs vanuit het o zo verre en druilerige Belgie

• 12 Februari 2016 - 09:55

Gerarda:

Ha meis!
    Een heel verhaal zeg!
    Geniet lekker van nog een paar vrije daagjes;)
    Ben wel een beetje jaloers op je hor, met zo'n lekker zonnetje elke dag; ik fiets in de kouwe regen naar mn stage;)
    Ik wacht met smart op een volgend verhaal van jeXD
    Ik ga m'n hollandse bakkie troost halen beneden!
    Heel veel succes volgende week!!

Heel veel liefs uit nu een grijs, grauwig, 4 graden Celsius Gouda...

• 12 Februari 2016 - 18:52

Gerline:

Wat een verhaal ;) geniet van je laatste vrije dagen en heel veel succes maandag! Ben benieuwd!

• 16 Februari 2016 - 11:55

Saf: